- MintMetrics
- ›
- Blog
- ›
- De Ce Este Important Sa Vezi Impactul Tau In Social Media
Tot vorbim despre cat de bine este sa fii apreciat in social media pentru lucrurile pe care le faci, le scrii sau le ai si adevarul este ca e bine. Toti au dreptate cand spun ca este bine si ca este important. Insa v-ati pus vreodata intrebarea de ce este important sau de ce este bine sa fim in social media si sa primim aprecieri, comentarii, +1, tweet sau orice alt mod de manifestare a aprecierii in alte retele sociale?
Ei bine, acesta este subiectul nostru pentru ziua de azi. Acesta este subiectul pe care il vom dezbate. Si cu ajutorul vostru va fi o dezbatere in adevaratul sens al cuvantului. Ajutorul vostru fiind acela de a ne spune parerile voastre legate de acest subiect, in functie de ceea ce veti citi mai departe.
Pentru inceput, asa cum ati mai citit, este foarte important sa stim sa alegem retelele de socializare potrivite nu doar pentru blog, ci si, atunci cand este vorbim despre un magazin online sau o pagina de prezentare, pentru fiecare pagina si pentru produse. Trebuie sa intelegem care sunt specificitatile retelelor de socializare, ca sa ne dam seama care sunt cele relevante pentru fiecare in parte, si per total. Trebuie sa vedem care sunt cele mai utilizate retele sociale pentru ca majoritatea utilizatorilor care intra in paginile site-ului nostru sa poata sa isi regaseasca reteaua de socializare pe care o folosesc, ca sa poata uza de butonul respectiv, dar si care sunt cele care ne ajuta cel mai mult in promovarea noastra.
Vizibilitatea
Odata retelele de socializare alese si stabilite, persoanele care ne viziteaza sunt libere sa le foloseasca dupa bunul plac. Nu este o metoda prin care sa-i determinam sa le foloseasca, insa va asiguram ca daca cineva gaseste ceva ce ii place se va folosi, cu siguranta, de butoane pentru a transmite mai departe, persoanelor cu care socializeaza, ceea ce a gasit.
Si astfel descoperim primul motiv pentru care ne dorim ca persoanele care ne viziteaza sa se foloseasca de butoanele de socializare. Acela ca informatia sau produsul nostru sa ajunga la cat mai multe persoane. La rapiditatea cu care informatia este transmisa in ziua de azi in retelele de socializare nu putem fi siguri ca aceasta informatie va fi vazuta de toate persoanele cu care omul nostru socializeaza, insa stim ca sigur vor fi cativa care macare o vor vedea. Dintre acestia, cativa vor dori sa afle mai multe despre asta si vor merge mai departe, accesand informatia vazuta, iar daca ceea ce vor gasi le va face placere, o vor transmite, si ei, la randul lor, mai departe.
Acesta este modul cel mai bun si cel mai dezirabil prin care informatia noastra poate ajunge la un numar mare de persoane. Nu toate persoanelor vor fi interesate de ceea ce avem de oferit, insa acesta este un risc pe care nimeni nu poate sa il evite. Aici se poate observa cel mai bine importanta alegerii retelelor de socializare.
Pentru a ajuta aceasta transmitere de informatii, totul trebuie sa inceapa prin a ne face noi, personal, cunoscut ceea ce avem de oferit prin intermediul reteleleor de socializare pe care le-am ales deja. Noi suntem cei care, inainte de toate, trebuie sa aratam ca avem incredere in produsele noastre si in informatia pe care am pus-o la dispozitie. Folositi atat contul personal, cat si contul sau pagina special create pentru site.
Informatii despre nevoile vizitatorilor
Interesul aratat fata de o anumita informatie sau fata de un anumit produs, ne face sa intelegem ce anume cauta oamenii, in general. Atunci cand se strang mai multe forme de apreciere pentru un gen de informatie, pentru un gen de produs, pentru un gen de prezentare, dupa ce analizam toate aceste aspecte, putem sa ne dam seama care este interesul, la acel moment, al unor grupuri de persoane. Putem, mai tarziu, sa ne folosim de aceste informatii si sa le oferim respectivelor persoane produse sau informatii cat mai apropiate de ceea ce urmaresc, urmand sa vedem care sunt persoanele care sunt interesate de restul informatiei sau al produselor si unde ii gasim.
Retelele alese initial sunt cele potrivite?
Asa cum bine intelegeti, puteti, foarte usor, sa va dati seama daca retelele de socializare pe care le-ati ales initial pentru promovare, sunt cele potrivite. Dupa un timp, veti observa care este impactul pe care produsele sau informatiile il au in fiecare retea in parte, iar acest lucru va arata cel mai bine reteaua in care veti avea cel mai mare succes daca o includeti in lista prioritatilor. Nimic nu este mai important decat sa va orientati spre calea care da semne ca ar aduce cel mai mare aport la promovare. Este foarte importanta, asa cum spuneam, prioritizarea si investirea timpului si resurselor spre ceva cat mai sigur. Nu e bine sa ne incapatanam sa mentinem investitiile intr-o directie pe care o cunoastem doar pentru simplul motiv ca este cea pe care o dorim. Nu intotdeauna se potriveste ceea ce ne dorim cu ceea se dovedeste a fi mai profitabil. Trebuie sa ne adaptam si sa ne recanalizam fortele in directia care merita efortul. Nu este nicio rusine sa va reorientati, odata ce ati observat o alta tendinta, o rusine este sa continuati, sa perseverati, chiar daca stiti ca nu este calea cea mai buna.
Asa ca, nu neglijati nici cea mai mica informatie pe care aceste retelele de socializare, prin intermediul sistemului nostru de centralizare, vi le ofera. Se vor dovedi a fi foarte pretioase.
E important sa te pozitionezi pe o anumita retea, statistica arata ca un anumit material este vizuailizat de n ori mai mult decta pe altul. Dar de aici si pana la efecte economice asupra business-ului mai e cale. Nu sunt de prea multe vreme preocupata de povestea asta, dar am observat ca cei din grupul tinta dau „1000” de like-uri si niciunul nu devine client! Doar like-ul e gratis, nu si produsul.
Exista pozitii noi in marketing care considera ca, datorita frecventei chestionarelor si, aici, a like-urilor oamenii s-au obisnuit sa „minta”. Este si aici valabil efectul pigmalion, al raspunsurilor dezirabile si din acest motiv cifrele acestea nu mai au relevanta de odinioara. Se pare ca observarea comportamentului consumatorilor „la locul faptei” (raft, locatie, face-to-face) e cel putin un mijloc de corectie pentru date statistice.
Nu sunt specialist in domeniu, dar ma confrunt cu problema aceasta de ceva vreme si asta am observat/aflat pana acum.
Matt Cutts a spus: Google nu are Feed special sa masoare Like pe FB. Nu stie sa faca diferenta la ala care are 0 Like si ala care are 10K Like.
Eu am experimentat si se vad rezultate mai bune in G dupa ce strangi o cantitate mai mare de Like Share Tweet, chiar se vede.
mintmetrics beta iti arata cum stai cu social.
Poate ca nu are Feed special de masurare, insa activitatea in social media aduce trafic de calitate, aduce persoane care sunt chiar interesate de ceea ce vad care, cel mai probabil, vor reactiona cumva. Asta nu poate sa nu se lase cu imbunatatiri in rezultate.
Social media in ultimul an sa schimbat foarte mult si este vital pentru orice site pe care il detii sa fii prezent pe cele mai importante retele de socializare (facebook, gogole +, pinterest, twiter etc). Activitatea pe care o ai pe social media poate sa iti genereze trafic, potentiali clienti si creste notorietatea afacerii tale.