Cum Alegi Retelele Sociale Potrivite Pentru Blogul Tau ?

17 Aprilie 2013
social media

social media

In Romania exista la ora actuala peste 60.000 de bloguri in care se scriu frecvent, dar cati dintre toti cei care fac parte din blogosfera folosesc retelele sociale potrivite si fac postari corecte?

In acest articol iti voi da cateva ponturi despre modul in care trebuie sa postezi pe retelele sociale articolele scrise in blog, dar voi incepe prin a spune cateva lucruri despre ceea ce inseamna realmente social media.

Azi sunt 5.594.560 de utilizatori de Facebook in Romania, Bucurestiul ocupand locul fruntas cu 1.321.140 de utilizatori intr-un procent de 22,77%, in vreme ce baimarenii ocupa doar 1.24% dintre acesti utilizatori. 🙂

De la inceputul acestui an, se poate vedea o crestere considerabila in randul utilizatorilor, pana azi si nu se opreste aici.



In ceea ce priveste procesul de dezvoltare, cred ca toti stiu deja cat de multe schimbari a adus si aduce in continuare Facebook, in vreme ce Twitter ramane la fel, o retea de nisa, care la ora actuala are peste 140 de milioane de utilizatori activi, ce trimit zilnic peste 300 de milioane de mesaje. Unele sondaje arata ca in 2016, Twitter va avea vanzari estimate la un miliard de dolari, in vreme ce Facebook a facut doar in 2011 patru miliarde doar din publicitate.

Poate te-ai intrebat mereu de ce pe Twitter, un brand cunoscut are un numar mic de followersi in vreme ce fanii de pe Facebook sunt intr-o continua crestere. Lasand la o parte diferenta mare intre tipul de utilizatori de Twitter cu cei de Facebook si campaniile care se desfasoara pe cea din urma retea, pe Twitter se “ciripesc” mesaje, informatii utile, articole, in vreme ce pe Facebook, creezi evenimente pentru fani, concursuri, oferi posibilitatea ca fanii tai sa interactioneze pe diverse replici, poze, video-uri sau questions.

Twitter nu a reusit sa concureze nici cu LinkedIn, care a depasit 150 de milioane de utilizatori, ramanand doar pe locul fruntas in fata Google + (100 de milioane de utilizatori).

Un cont pe LinkedIn inseamna un pas important, in special daca ai in spate un business. Cauta-ti grupurile potrivite domeniului tau, interactioneaza, dar toate acestea dupa ce ti-ai personalizat profilul.

Citeste aici Despre reteaua de socializare LinkedIn

Pinterest si Instagram sunt doua retele sociale dezvoltate special pentru fotografii, care daca sunt utilizate corect, te pot ajuta enorm in afacerea ta.

In functie de domeniul de activitate trebuie sa-ti alegi retelele sociale unde poti fi prezent, unde poti posta informatii utile, noutati, articole sau concursuri.

Retele sociale pentru blog?

Odata ce ti-ai creat un blog, ti-ai instalat toate functionalitatile de care ai nevoie, plugin-uri utile si ti-ai facut setarile necesare, indreapta-ti atentia spre retelele sociale. Nu uita ca si un blog, la fel ca si o pagina web trebuie sa fie optimizata, deci nu uita de importanta SEO pentru blogul tau.

Citeste 7 plugin-uri importante pentru un blog in WordPress

Un blog personal, nu este la fel ca si un blog de companie, in care scrii articole informative cu privire la serviciile pe care le oferi, produsele pe care le vinzi, ci articole pe teme diverse, pe subiecte de actualitate, Da, exista si bloguri nisate (beauty, it&c, auto, music, photo) in care se vor posta frecvent doar notiuni legate de acea categorie/domeniu, insa exista si bloguri care nu sunt axate pe un singur domeniu, optand astfel pentru o varietate de subiecte ce pot fi dezbatute.

Nu exista o regula pentru a alege retelele sociale in functie de domeniu, insa trebuie sa stii unde pot fi mai bine vazute articolele tale, unde exista interactiunea pe care tu practic o cauti atunci cand scrii un articol, unde iti sunt mai apreciate si care sunt retelele sociale care iti ofera cele mai clare statistici legate de fiecare postare pe care o faci.

Este foarte important sa tii cont si de aceste statistici pentru ca poti vedea care sunt tipurile de articole care prezinta interes pentru publicul tau, ce subiecte poti trata mai des, cat timp isi petrece cititorul pe blogul tau si nu in ultimul rand unde sunt mai bine vazute articolele tale in randul retelelor sociale, de unde iti vin cei mai multi cititori s.a.m.d

Cum Procedezi Atunci Cand Postezi Un Articol

Sa presupunem ca scrii un articol pe blogul tau personal cu statistici si informatii utile din social media si ai cont pe Facebook si esti membru unor grupuri nisate, Twitter, Google +, LinkedIn si Pinterest. Cum procedezi?

Am observat ca foarte multi fac o mare greseala atunci cand vine vorba de publicat articole pe retelele sociale, dar si informatii utile sau anunturi. Faptul ca tu in 2 minute ai publicat acelasi articol, cu aceeasi informatie introductiva, pe toate retelele sociale pe care esti prezent, nu iti poate oferi aceeasi satisfactie din partea cititorilor, la care tu te astepti, respectiv ca acestia sa fie intr-un numar cat mai mare, la fel si interactiunile. Si explicatia e foarte simpla. Trebuie sa tii cont de faptul ca la fel cum tu ai conturi pe toate aceste grupuri si retele sociale, la fel au si cititorii tai si nu poti accepta sa fii bombardat cu aceeasi informatie pe toate retelele, intr-un timp atat de scurt.

Da, articolul este acelasi, informatia din articol la fel, insa modul in care stii sa-ti atragi cititorii in functie de locul in care postezi articolul este foarte important. Pe Facebook poti posta fotografia folosita in articol, impreuna cu cateva idei importante si link catre articol, in vreme ce pe Twitter te poti rezuma la o intrebare scurta care sa aiba puterea de a-l face pe utilizator sa dea click pentru a ajunge in blogul tau. Pentru contul de Google + foloseste modul clasic de postare, dar pregateste-ti un text de prezentare interesant si atractiv, la fel si pentru LinkedIn, iar in contul de Pinterest creeaza-ti un board special pentru toate articolele tale. Evident toate aceste retele sociale vor fi folosite pentru postarea articolului la intervale de ore diferite.

Un articol pe care l-ai scris, la fel si un anunt important, trebuie sa circule intreaga zi pe retelele sociale, pentru a fi vazute de un numar cat mai mare de utilizatori si pentru a putea fi apreciate asa cum tu te astepti. Un articol bun trebuie sa aiba un titlu care sa atraga cititorii, iar informatia introductiva (descrierea pe scurt a articolului) trebuie sa ofere doar o parte din informatie, dandu-i de inteles cititorului ca tot ceea ce vrea sa afle se gaseste in articol, deci trebuie sa-l citeasca.

Tu ca blogger, trebuie sa faci in asa fel incat sa-ti tii cat mai mult cititorii in site, sa iti atragi cat mai multi cititori si sa le oferi informatii clare, raspunsuri la intrebari si, de ce nu, interactiuni pe subiectul abordat de tine.

Social media iti ofera posibilitatea sa te folosesti de toate aceste conturi pentru a distribui informatii, pentru a face cunoscute situatii. Trebuie doar sa stii cum sa le folosesti!

  • cotos

    Sa stii ca mi-ai dat de gandit. Eu asa faceam, una dupa alta pe fiecare. Dar de maine voi schimba macazul. Sa vedem daca are rezultate. 🙂

  • cotos

    Am incercat si functioneaza 🙂 Twitter nu am si nici nu o sa folosesc, dar in rest sa stii ca are ceva efect 🙂

  • newparts

    Eu am sesizat ca promovarea asta a articolelor pe retelele sociala iti manca o gramada de timp…intrebarea este cum poti optimiza si eficientiza timpul petrecut pentru promovare pe retelele sociale. Sa fim seriosi nu-ti poti trai viata promovand doar articole pe retelele sociale 🙂

    • Adriana Pop

      Intr-adevar promovarea articolelor necesita timp, la fel si scrierea acestora, atunci cand vrei sa oferi informatii de calitate, studii de caz sau raspunsuri la diverse intrebari. Se pot optimiza oarecum postarile pe grupurile din Google+, insa in grupurile de Facebook sau Linkedin, cel mai bine este sa postezi articolele la intervale de timp diferite, astfel incat sa circule cat mai mult, in grupuri nisate si de interes. Atunci cand vrei ca informatia ta sa ajunga sa fie citita de o masa cat mai mare de oameni, esti nevoit sa promovezi ceea ce ai scris. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Toate câmpurile sunt necesare

Iti place aceasta pagina?