Afla Impactul Facebook Asupra Paginii Tale Web

10 Iulie 2013

Facebook Google Analytics

Am sa evit discutiile plictisitoare despre Facebook, care probabil le stii deja, de exemplu: cea mai mare retea sociala, peste 1 miliard de utilizatori, dintre care peste 6 milioane din Romania etc.

Probabil ai ajuns sa citesti acest articol pentru ca te intereseaza strict impactul Facebook asupra business-ului tau si implicit asupra site-ului tau, fie el magazin online, portal, blog sau site de prezentare.

Da, un numar mare de utilizatori, poate insemna un trafic mare si pentru pagina ta, important este sa stii cum sa-i aduci, sa intelegi mai usor preferintele celor care interactioneaza cu pagina ta si sa te adaptezi acestora.

Daca la inceputul anului 2013 Facebook anunta introducerea cautarilor prin graph search, acum probabil aceasta functie este activa si in contul tau. Acum stii ca un numar mare de fani te poate ajuta si in acest sens, pentru ca aceste cautari din Facebook sunt influentate direct de comportamentul si preferintele fanilor brandului tau.

Interactiunea Si Continutul din Facebook

Esti activ aici pentru ca iti doresti o interactiune cat mai mare din partea fanilor brandului tau, corect ? Poti obtine acest lucru, chiar destul de simplu daca ai o nisa mai generalista si un numar mare de fani, dar, in realitate, trebuie sa te intereseze doar treburile serioase. Postarile cu pisici si cafele lasa-le concurentilor.

Cand investesti in dezvoltarea unei comunitati in jurul brandului tau fii foarte atent la continutul postat pentru acestia si ramai cat se poate in zona ta. Fii relevant!

E mult mai simplu sa postezi bancuri si poze funny pentru a atrage atentia fanilor tai, poti obtine cateva statistici cu cifre frumoase, care pe moment sa te incante, dar continua asa o luna… doua, dupa care arunca o privire in Google Analytics si vezi ce efect are Facebook asuprea sitului tai, cat trafic ti-a adus si cati clienti?

Facebook, Google Analytics si Concurenta

facebook google analytics

Era timpul sa trecem la lucruri mai serioase ;). Dupa cum se vede in MintMetrics am inceput sa preluam date si din pagina de Facebook. Am vazut o activitate intensa pe multe pagini analizate, dar de cele mai multe ori aceasta activitate poate fi corect optimizata pentru atingerea performantelor dorite.

Integrand activitatea ta din Facebook cu pagina ta web si contul de Google Analytics, poti sa-ti faci o imagine mult mai buna asupra a tot ceea ce se intampla in ograda ta.

Repet: cifrele mari spala ochii clientilor, dar scopul tau final este sa generezi trafic si interactiune in pagina ta, care sa aiba ca finalitate o conversie.

Ce vezi in tab-ul Facebook din MintMetrics ?

  • statistici despre numarul fanilor si un grafic al evolutiei cresterii numarului lor
  • talk about – numarul persoanelor care o activitate vizibila legata de pagina ta
  • numarul total de postari din ultima luna, numarul de postari din fiecare zi
  • vizitele generate de Facebook in ultima luna
  • vizitele generate de fiecare postare in parte, pe langa reach per post, engage users si talking about

trafic post fb

Sunt date la care in mod normal, ai acces in partea de administrare a pagini tale de Facebook si in contul de Google Analytics, dar pentru prelucrarea lor mai ai nevoie de un excel, cateva ore de munca lunar si de cunostinte speciale.

Pentru ca fara concurenta nu exista motivatia necesara de a face lucrurile mai bine pentru clientii tai, am dat posibilitatea de a adauga pana la 5 pagini de Facebook concurente in contul tau din MintMetrics.

Cu ce te ajuta acest lucru ? De la paginile cu profil public se pot aduna foarte multe informatii legate de activitatea lor pe care le poti compara cu ce se intampla in pagina ta.

concurenta facebook

Vezi informatii despre numarul de postari zilnice, tipul de postare, numarul de like-uri obtinute la acea postare, comentarii si shares. Sunt elemente care trebuie sa-ti dea de gandit cand te crezi un super guru in social media.

In acest raport ai si un grafic legat de evolutia numarului de fani proprii vs concurenta. Este important de urmarit acest lucru deoarece obsevand o crestere continua a numarului de fani la 2-3 din 5 concurenti, poate fi un semn ca Facebook ajuta in vanzari. Asta daca si activitatea lor este una intensa, inteligenta si exista o interactiune din partea comunitatii.

Pentru cei ce considera importante aceste informatii am o intrebare: de cate tab-uri in excel si cate ore de munca ai nevoie pentru a face aceste rapoarte ?

Momenat se dezvolta afisarea acestor informatii, urmand a introduce un ghid de hint-uri doar pentru utilizatorii MintMetrics.

Suport Online

suport online

Stii ca momentan MintMetrics este in perioada de testare beta in care este posibil sa apara mici probleme in afisarea sau prelucrarea datelor.

Am introdus suportul online pentru ca utilizatorii MintMetrics sa raporteze mult mai rapid eventualele probleme sau pentru a cere ajutor in utilizarea aplicatiei.

Daca deja folosesti acest cont, astept feedback-ul tau legat de utilitatea lui sau sugestii pentru noi functionalitati.

Cei interesati de testarea aplicatei pot cere rapid un cont demo gratuit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Toate câmpurile sunt necesare

Iti place aceasta pagina?