- MintMetrics
- ›
- Blog
- ›
- Cum Iti Dezvolti Pagina De Brand Pe Google+
S-a mai vorbit despre importanta postarii pe diverse conturi de retele sociale, la intervale diferite, in moduri care sa se potriveasca fiecarui spatiu de acest tip. Fiecare mediu de comunicare are specificul sau, oarecumun set de reguli oarecum nescrise, cat si recomandari – e important sa tinem cont de aceste lucruri pentru a obtine rezultate cat mai bune. Insa cum putem optimiza pagina noastra proprie de Google+? Pana la urma, la fel ca si site-ul sau blogul pe care il administram, profilul nostru din social media e parte a identitatii pe care o promovam in online. E important sa existe nu neaparat o copiere, la indigo, a designului folosit pe blog – totusi trebuie sa investim in anumite elemente care sa capteze atentia vizuala a vizitatorilor, fanilor sau cumparatorilor nostri, pentru o informare cat mai corecta si atractiva.
Nu vom vorbi astazi de importanta inserarii butoanelor de Google + in site-ul sau blogul nostru, nici de felul in care este recomandat sa publicam materiale in diverse canale de social media; citeste aici Despre alegerea retelelor sociale si cum postezi un articol.
Vom aborda aspectele crearii, optimizarii si intretinerii unei paginii de brand pe Google Plus.
La ora actuala, exista peste 400 de milioane de utilizatori ai acestei retele; doar in primele 6 luni de la lansare au fost create peste 1 milion de pagini de brand Google+. Merita deci sa faci si tu parte din aceasta comunitate? Care sunt pasii pe care trebuie sa iei in calcul?
Crearea paginii de brand
Primul lucru pe care trebuie sa il faci (daca nu ai un cont personal deja) este sa te inscrii in aceasta retea. Apoi vei putea dezvolta o pagina de brand Google+ (pentru accesare, iti sta la dispozitie meniul lateral stanga). In acest mod, vei putea administra oricate alte pagini mai creezi – in acelasi timp, vei mai putea da drepturile de administrare si altor persoane (maxim 50).
Dupa alegerea unei categorii corecte, vei putea sa adaugi informatii privind – numele, site-ul web, daca continutul este potrivit pentru orice persoana ce foloseste Google+ (in functie de varsta; ori daca se se promoveaza produse alcoolice). Pagina urmatoare te va duce la completarea sloganului/ scopului tau (asemanator unei descrieri) – sunt recomandate aproximativ 10 cuvinte; numarul de telefon si emailul corespunzator.
Personalizarea paginii
Un ghid automat de va ajuta apoi sa iti adaugi o fotografie de coperta, sa intelegi cum poti sa schimbi intre profilul personal si pagina de brand, cum sa adaugi postari si sa raspunzi la comentarii si nu in ultimul rand cum sa iti completezi rubrica Despre. Editand respectivele campuri reusesti sa oferi mai multe modalitati de a fi contactat si gasit de catre altii; in plus, un profil corect completat va oferi o senzatie de incredere, catre vizitator, intr-o masura mult mai mare decat ar putea sa o faca o pagina lansata in graba, cu neconcordante sau lipsuri. Nu copia insa textele pe care le-ai folosit in site sau in blog – fii original, exprimand in acelasi timp informatiile esentiale – atat in rubrica de Introducere. Fii sigur ca datele de contact sunt corecte si suficient de vizibile. In rubrica de linkuri poti adauga parteneri sau colaboratori. Nu uita sa notifici persoanele din cercurile tale referitor la pagina nou creata (prin intermediul profilului personal).
Elementele de design cheie
Recent, Google+ a introdus posibilitatea adaugarii unor fotografii de coperta mai mari (mai inalte) – acestea, odata incarcate, vor ramane intr-un album specific, incat veti putea reveni la ele, oridecate ori veti mai avea nevoie ulterior. Foloseste acest spatiu pentru promotii, oferte, intocmai cum ai folosi cover-ul paginii de Facebook – nu uita de logo, site si call to action. De asemenea pot fi inserate si GIF-uri animate. Imaginile de profil sunt acum incadrate intr-o forma de cerc (o modificare relativ recenta). In meniul de setari se gasesc si optiuni care privesc vizibilitatea pozelor, etichetarea; alte detalii pot fi adaugate la crearea si postarea de noi poze sau albume. Fotografiile pot fi disponibile oricarui vizitator (in mod public), persoanelor din cercurile tale de prieteni sau segmentelor aferente din cercuri.
Conectare
Un alt aspect important este conectarea site-ului la pagina de Google+, o verificare ce se poate face usor (daca contul de webmaster asupra site-ului va apartine). Acest lucru va permite: – ca pagina de brand sa apara mai usor in cautarile Google
– consolidarea functiei de +1 intre site si pagina de brand
– activarea extensiei sociale AdWords (+1 intre reclamele tale AdWords si pagina de Google+ corespunzatoare)
Instalarea unui badge Google+ in site/blog este de asemenea recomandat, fiind de folos pentru ca vizitatorii directi sa te adauge, fara a trebui sa paraseasca pagina respectiva. Cu cat beneficiezi de mai multa expunere, cu atat mai bine – vei primi mai multe +1, lucru ce iti poate imbunatati pozitionarea respectivelor URL-uri, ajutandu-te semnificativ la ranking-ul in SEO si la CTR.
Postarea
Dupa realizarea pasilor prezentati mai sus, se pot adauga postari – la intervale diferite. Fii sigur ca pagina are destule materiale inainte de a o promova in mod direct, in alte medii (incepe insa cu pagina ta personala de Google+). Cateva solutii pentru o formatare a postarilor includ:
– realizarea unui titlu ingrosat folosind asterixuri (*unul la inceput si unul la capat*)
– utilizarea hashtag-urilor, precum pe Twitter, pentru a descrie continutul articolelor sau materialelor publicate pe Google+
– folosirea unui text care sa prezinte in mare tema abordata si sa fie captivant pentru cititor, adaugand link-ul corect
– daca gasesti dupa publicare anumite greseli de ortografie, poti sa folosesti meniul derulant din postare pentru corectare sau pentru stergere.
– ca si in cazul fotografiilor, si postarile pot sa fie publice sau directionate in mod specific catre un anumit segment dintre cei care te urmaresc (cercurile tale/urmarire/clienti/vip-uri/membrii echipei)
– chiar daca exista si posibilitatea de a bloca comentariile sau redistribuirea unei postari, acest lucru nu este recomandat; trebuie sa pastrezi discutiile active pe pagina, sa le directionezi, iar nici intr-un caz sa le interzici
– incearca sa cunostii clientii sau fanii, sa pregatesti materiale care i-ar atrage si i-ar implica; de aceea, foloseste imagini, video-uri, posteaza oferte speciale etc. Fii creativ!
– ia in calcul si inscrierea sau postarea in diferite Comunitati pe Google+. Citeste aici despre lansarea comunitatilor Google+.
Chiar daca la o prima vedere pare o investitie considerabila de timp, folosirea paginilor de brand nu va intarzia sa aiba efecte benefice, in contextul in care si in tara noastra apar tot mai multi utilizatori de Google+. In plus, ultimele statistici arata ca aceasta retea este folosita de 25% din populatia mondiala activa pe internet.